09:47
0


           AK parti ile CHP arasında 4+4+4 yasa teklifi kavgası çıktı. Teklife sert çıkan CHPli milletvekilleri, AK partili vekillerin kendilerine zor kullandıklarını ve bu yasa teklifinin yok hükmünde olduğunu söylediler.
Ekran başına yine Muharrem İNCE geçti ve ateş püskürdü ve canlarının tehlikede olduğunu söyledi.
4+4+4 eğitim sistemi nedir? Nasıl bir sistemdir bu sistem?



           Hükümet eğitimde iki önemli adım atmaya hazırlanıyor. Zorunlu eğitim 12 yıl olacak, katsayı adaletsizliği de yasayla ortadan kaldırılacak. Hedef mesleki eğitimi artırmak.
Bilal Çetin’in haberi
          AK Parti, eğitim sistemine köklü reform getirecek paketi tamamlamak üzere. Zorunlu eğitim 12 yıla çıkacak, YÖK Kanunu’nun 45. maddesi değiştirilerek, üniversiteye girişteki katsayının eşit uygulanması yasalaşacak. AK Parti, eğitimde iki önemli adım atmaya hazırlanıyor. Üniversiteye girişte meslek lisesi mezunlarına yönelik uygulanan katsayı adaletsizliğini kaldırmaya yönelik yasal düzenleme yapılacak. AK Parti’nin seçim beyannamesinde yer alan zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılması uygulaması da hayata geçiriliyor. Eğitimde 4+4+4 sistemine geçilecek. Başbakan Erdoğan başkanlığında yapılan son MYK toplantısında eğitim alanındaki düzenlemeler masaya yatırıldı.
YASADAN ÇIKARTILACAK
            Meslek lisesi mezunlarına yönelik uygulanan katsayı adaletsizliğinin giderilmesine yönelik olarak YÖK Kanunu’nda değişiklik yapılacak. YÖK Kanunu’nun 45. maddesinde yer alan “Yükseköğretim kurumlarına öğrenci seçiminde, adayların ortaöğretim süresindeki başarıları Yükseköğretim Kurulu’nun uygun göreceği şekilde Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından geliştirilecek bir yöntemle ek bir puan olarak tespit edilir ve yükseköğretim kurumlarına giriş sınav puanlarına eklenir” düzenlemesi kaldırılacak ve üniversiteye girişteki katsayının eşit olarak uygulanması yasal hale getirilecek.
YÖK KALDIRDI AMA…
            YÖK Genel Kurulu, 1 Aralık 2011 tarihinde yaptığı toplantıda üniversite sınavındaki girişteki katsayının bütün adaylar için 0,12 olarak uygulanmasına karar vermişti. Ancak, YÖK’ün bu kararı aleyhine Danıştay’da iptal davası açıldığına dikkat çekiliyor. YÖK Kanunu’nun 45. maddesinde yapılacak değişiklikle katsayı adaletsizliğini yasal dayanağı ortadan kaldırılacak. AK Parti’nin, seçim beyannamesinde yer alan zorunlu eğitimin 12 yıla çıkartılmasına yönelik düzenlemeyi de hayata geçiriyor. Meclis tatile girmeden önce zorunlu eğitimin 12 yıla çıkartılmasına yönelik yasal düzenleme yapılacak.
           Zorunlu eğitimin 12 yıla çıkartılması ile birlikte 5+3 olarak uygulanan zorunlu eğitim sistemi 4+4+4 olarak uygulanacak. İlköğretimin 4. sınıfından sonra öğrenciler yönlendirmeli eğitime tabi tutulacak. İlköğretimin 4. sınıfından sonra öğrenciler yeteneklerine göre mesleki eğitime yönlendirilecek.
Hedef mesleki eğitimi artırmak
AK Parti, mesleki eğitimde yönlendirmeli sisteme geçerek mesleki eğitimi hem sayı hem de kalite olarak artırmayı hedefliyor. Sekiz yılık kesintisiz eğitime geçilmesi ile birlikte meslek lisesine gidenlerin oranı yüzde 70’tenyüzde 30’a düşmüştü. AK Parti, hem katsayıyı kaldırmak hem de mesleki eğitimde yönlendirmeyi getirmekle mesleki eğitime gidenlerin oranlarını yüzde 70’e çıkartmayı amaçlıyor.
İmam hatip Liselerinin ortaokul bölümü yeniden açılabilecek
Evrin Güvendik’in haberi
            AK Parti, imam hatip liselerinin ortaokul bölümlerinin kapatılmasıyla geçilen 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitime son verecek. Teklif kabul edilirse zorunlu eğitim 13 yıla çıkarken, isteyen öğrenciler orta kademede imam hatiplere geçiş yapabilecek
            İmam hatip liselerinin ortaokul bölümleri yeniden açılıyor. 28 Şubat sürecinde 1997-1998 Eğitim Öğretim Yılı’nda kesintisiz 8 yıllık zorunlu eğitim uygulaması başladığı için imam hatip liselerinin ortaokul bölümü kapanmıştı. Daha önce ilkokuldan mezun olduktan sonra (12) yaşında imam hatip lisesine kaydını yaptıran öğrenciler, 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitim nedeniyle sadece lise bölümlerine 15 yaşında kayıt yaptırabilir hale gelmişti. Bu durum bir çok tartışmayı da beraberinde getirmişti

http://egitimedair.net/index.php/e%C4%9Fitime-dair/1405-egitimde-4-4-4-sistemi-nasil-olacak












0 yorum:

Yorum Gönder